چهارصد و هفتاد و یکمین جلسه کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم ضیافت نور‌  با عنوان “خانواده نمونه در اسلام “، شامگاه سه شنبه ۱۲ تیرماه ۱۴۰۳ پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء در محل مصلی امام رضا علیه السلام شهر علی آباد کتول برگزار گردید.

آغاز جلسه قرائت ترتیل صفحه ۲۶ کلام وحی سوره مبارکه بقره، آیات ۱۷۰ الی ۱۷۶ توسط نونهال قرآنی محمد مهدی نظری بود.

در ادامه نونهال قرآنی محمد مهدی مهنانی به تلاوت سوره مبارکه حمد پرداختند.

زمزه سوزناک فرازهای از دعای پرفیض توسل و مرثیه سرایی کاروان کربلا توسط مجری محترم استاد رضا صدقی بخش بعدی برنامه ها بود.

ارائه شرح بخش چهارم حکمت ۱۲۶ نهج البلاغه امیرالمومنین امام علی علیه السلام توسط استاد محمدباقر زنگانه انجام شد.

وَ عَجِبْتُ لِمَنْ نَسِیَ الْمَوْتَ وَ هُوَ یَرَى الْمَوْتَى؛ و در شگفتم از آن کس که مردگان را مى بیند و مرگ را از یاد برده است،

استاد زنگانه در بخشی از مباحث خود گفتند: مرگ واقعی ترین حقیقی ترین یقینی ترین چیزی است که در درون همه انسان ها یادش ذکرش خاطرش وجود دارد، هیچ انسانی نمی تواند از او فرار بکند، ولی می تواند فراموشش بکند.

در ادامه مباحث تفسیری توسط حجت الاسلام شیخ مهدی میرزایی شهر مقدس قم پیرامون آیه ۲۵ سوره مبارکه حدید ارائه شد.

ایشان در بخشی از گفتار خود بیان داشتند:  یکی از نکته های بسیار مهمی که در آیه ۲۵ سوره حدید وجود دارد، با اینکه اصلی ترین و مهمترین وظیفه، وظیفه هدایتگری مردم برعهده انبیاء هست، این مسئله هدایتگری برعهده پیامبران آمده است، اما قرآن در اینجا می فرماید ما پیامبران را فرستادیم به سوی مردم با دلیل های روشن، به ایشان کتاب دادیم کتاب های هدایت رو پیامبران دادیم، اما آن کسی که باید عدالت را محقق کند باید قسط را محقق کند انبیاء نیستند پیامبران نیستند، بله پیامبران هستند با مردم، ایشان مردم را روشنگری می کنند. به واسطه تبیینی که از جانب تو پیغمبر برای مردم صورت می گیرد، خود مردم قسط را محقق می کنند عدالت را محقق می کنند.

ایشان همچنین بیان داشتند: امیرالمومنین (ع) در نامه ۵۳ نهج‌البلاغه به مالک اشتر، مردم را به دو دسته تقسیم می‌کنند.
۱_ عامه مردم: حضرت می فرمایند تامین رضایت این عموم مردم
۲_خاصه مردم: که سرمایه داران و چاپلوسان
حضرت می‌فرمایند: رضایت عامه مردم را بدست بیار ولو به نارضایتی خواص مردم
امان از اینکه رضایت خواص و چاپلوسان مردم را کسب کنی ولو به نارضایتی عامه مردم که موجب خشم اجتماعی و فروپاشی جامعه می‌گردد.
پیامبر اکرم می‌فرماید: المرء علی دین خلیله
توجه به اطرافیان افراد می‌تواند به شناخت از آنها کمک کند.
برای مثال در انتخابات پیش رو می توان افرادی که در ستاد انتخاباتی برخی نامزدها حضور دارند رو بررسی کرد و به جمع‌بندی برای حضور در دور دوم انتخابات در روز جمعه ۱۵ تیرماه ۱۴۰۳ پیش رو برسیم.

بخش شهید توسط کربلایی عبدالله کرامتی با ذکر نام مبارک شهداء و فریاد شهیدان زنده اند الله اکبر حاضران اجرا شد.

شهدای شاخص گرانقدر جلسه ۴۷۱

علامه امینی
شهدای پرواز ۶۵۵ هواپیمای ایران ایر در سال ۶۷
شهید امنیت علی اصغر گزمه
جانباز شهید امرالله نادران
بسیجی شهید سید اسماعیل رضوی
کارگر شهید سید احمد دیلم نصرت آبادی
دانش آموز شهید محمدرضا گیلک
سرباز شهید محمدعلی نظری
دانش آموز محمدحسن ناظم غنایی
دانش آموز شهید محمدتقی قرایی
دانشجوی شهید اسماعیل قوشکرپی
سرباز شهید رضا سنچولی
بسیجی شهید حسین اقبالی
سرباز شهید محمدرضا سوخته سرایی
دانشجوی شهید ذبیح الله آهران
سرباز شهید حسن شهابادی
سرباز شهید رحمت الله اصلانی
سرباز شهید محمد جعفر علی آبادی

بودند.

قرائت صفحه ۴۲۳ قرآن کریم سوره مبارکه احزاب آیه ۳۹ الی ۴۷ توسط استاد محسن شاکری از مجریان و قاریان توانمند استان گلستان و شهر آزادشهر بخش بعدی برنامه ها بود.

ارائه نکات کوتاه قرآنی توسط مدیر ضیافت نور استاد حاج علی اصغر زنگانه، پذیرایی و دعای قرآنی ختم جلسه توسط مجری محترم پایان بخش برنامه ها بود.

بانیان خیر جلسه خانواده شهید محمدجعفر علی آبادی و خانواده شهید محمدحسن ناظم غنایی بودند.

گزارش تصویری این جلسه از اینجا (کلیک کنید)، مشروح تفسیر جلسه از اینجا (کلیک)، گزارش صوتی جلسه از اینجا (کلیک) و ویدئوهای جلسات از اینجا (کلیک کنید) قابل دریافت است.

 

این جلسه قرآنی شامگاه سه شنبه هر هفته با همکاری امام جمعه و ستاد نماز جمعه #علی‌_آباد_کتول، جبهه فعالان قرآنی استان گلستان، مراکز قرآنی و مردم #قرآن‌ دوست شهرستان علی‌آبادکتول برگزار می‌گردد.

جهت ارسال هر گونه انتقاد، پیشنهاد و نظرات سازنده خود می‌توانید از طریق شماره ۰۹۳۳۹۶۷۵۳۲۳ در شبکه های اجتماعی با ما در ارتباط باشید.