جلسه ۳۷3 کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم ضیافت نور شهر علی آباد کتولسیصد و هفتاد و سومین کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم ضیافت نور شهرستان علی آبادکتول عصر سه شنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۱ راس ساعت ۷ عصر و با عنوان “عفاف ضرورت زندگی” به یاد شهدای قیام مسجد گوهرشاد علیه کشف حجاب رضا خان ملعون در سال ۱۳۱۴ به رهبری آیت الله شیخ محمدتقی بهلول گنابادی در مصلای امام رضا علیه السلام این شهرستان برگزار شد.

این جلسه با زمزمه دعای توسل توسط مداح اهل بیت کربلایی عبدالله کرامتی آغاز شد.

سپس مقدمات آغازین جلسه۳۷۳ توسط مجری محترم جناب آقای محمد حیدری اعلام گردید.

آنگاه مدیر کرسی تلاوت و تفسیر ضیافت نور آقای حاج علی اصغر زنگانه(مبین) با بهره مندی از آیات سوره مبارکه نور و شنیده های شخصی خود از زبان مرحوم آیت الله بهلول به طرح چگونگی شکل گیری قیام مسجدگوهرشاد در سال ۱۳۱۴ و حوادث پس از آن تا امروز و‌ موضوع ضرورت عفاف در زندگی و رعایت آن در جامعه پرداختند.

در ادامه جلسه استاد محمد ابراهیم جهش با صدایی داودی به تلاوت آیات ۵۶ تا ۵۹ سوره احزاب و ۸ آیه اول سوره الحاقه پرداخته و فضای جلسه را به نور و شمیم خوش قرآن معطر نمودند.

و در بخش بیان مباحث تفسیری دانشمند محترم حجه الاسلام شیخ رضا باستانی با بهره مندی از آیات ۱۰۰ تا ۱۰۷ سوره صافات به《هیمنه و تفوق عالم غیب بر عالم شهود و برتری آن بر علوم مادی حسابگر》پرداخته و آیه “وَفَدَیْنَاهُ بِذِبْحٍ عَظِیمٍ” را به امام حسین علیه السلام تفسیر نمودند.

پایان بخش برنامه ها پذیرایی از حضار، دعای قرآنی ختم جلسه، آرزوی شفای مریضان منظور و اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء به امامت حجت الاسلام مهدی نژاد(امام جمعه) بود.

جلسه به صورت پخش زنده از طریق تلویزیون اینترنتی خادمین در صفحه http://tv.khademeen.ir/khademeen و پیام رسان گپ به آدرس کانال  https://gap.im/khademeen ، شبکه اجتماعی روبیکا به آدرس کانال http://rubika.ir/khademeen  و پیام‌رسانه سروش https://splus.ir/sapp_events/khademeen_tv منتشر می شود.  این جلسه قرآنی سه شنبه هر هفته با همکاری امام جمعه و ستاد نماز جمعه #علی‌_آباد_کتول، جبهه فعالان قرآنی استان گلستان، مراکز قرآنی و مردم قرآن‌ دوست شهرستان علی‌آبادکتول برگزار می‌گردد.  سامانه پیامکی کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم ضیافت نور آماده دریافت انتقادات و پیشنهادات شما قرآن‌دوستان عزیز می‌باشد. جهت ارسال هر گونه انتقاد، پیشنهاد و نظرات سازنده خود می‌توانید از طریق شماره پیامک ۵۰۰۰۵۰۴۰۳۰۱۱۴ با ما در ارتباط باشید.

گزارش تصویری این جلسه از اینجا (کلیک کنید) قابل دریافت می‌باشد.

گزارش صوتی این جلسه از اینجا (کلیک کنید) قابل دریافت می‌باشد.

ویدئو این جلسه از اینجا (کلیک کنید) قابل دریافت می‌باشد.