جلسه ۳۶5 کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم ضیافت نور شهر علی آباد کتولسیصد و شصت و پنجمین کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم(ضیافت نور) علی آبادکتول با عنوان 《مرام پهلوانی》عصر روز سه شنبه ۲۷ اردیبهشت از ساعت ۶:۳۰ تا اذان مغرب و به یاد شهید یعقوب زنگانه فرزند سعداله، شهید دکتر صادقی، مرحوم آیت الله بهجت و مرحوم حجت الاسلام فاطمی نیا رضوان الله علیهم در مصلای امام رضا علیه السلام برگزار شد .

دعای توسل با نوای دلنشین استاد محمد ابراهیم جهش آغازگر برنامه ها بود.

در ادامه برنامه، بیان بخشی از حکمت ۱۵۰ نهج البلاغه توسط استاد محمدباقر زنگانه بود که از لسان امام فرمودند: از کسانی نباش که دوست دارند بدون عمل به بهشت بروند و بخاطر آرزوهای دراز توبه را به تاخیر می اندازند … .

تلاوت آیات ۱۶۱ تا ۱۷۵ آل عمران و ۲۶ و ۲۷ سوره نازعات، توسط استاد مجتبی فرامرزی فضای جلسه را منور، ملکوتی و دلنشین نمود.

بخش چهارم برنامه ها سخنان استاد احمدی مشاور خانواده بود که خلاصه مطالب ایشان عبارت است :

برخی از روانشناسان معتقدند که انسان ها ۵ نیاز اساسی در حوزه سلامت روان دارند.
۱☑️نیاز به بقاء
۲☑️نیاز به قدرت
۳☑️نیاز به ازادی
۴☑️نیاز به عشق و تعلق خاطر
۵☑️نیاز به تفریح

¤》گفته میشود، چنانچه یکی از این نیازها برآورده نشود ، چهار جریان در و جود ما شکل می گیرد:
۱) احساسی مثل غم ، خشم
۲) حالتهای بدنی درد آلود
۳) افکار ناخوشایند.
۴) رفتارهای ناپسند و غیر منطقی
¤》لطفا مواظب نیازهای افراد خانواده و جامعه باشیم.

 

پیام امام خامنه ای برای درگذشت حجت الاسلام فاطمی نیا و بخشی از وصیت نامه شهید یعقوب زنگانه(شهید شاخص جلسه) توسط مجری محترم استاد زنگانه برای حضار و مخاطبین قرائت شد.

پایان بخش جلسه دعای ختم، پذیرایی و اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء به امامت حجت الاسلام مهدی نژاد (امام جمعه) بود.

 

به جهت استفاده بیشتر علاقه مندان به ساحت جلسات قرآن که امکان حضور در محل کرسی تلاوت را نداشتند این جلسه به صورت پخش زنده از طریق تلویزیون اینترنتی خادمین در صفحه http://tv.khademeen.ir/khademeen و پیام رسان گپ به آدرس کانال  https://gap.im/khademeen ، شبکه اجتماعی روبیکا به آدرس کانال http://rubika.ir/khademeen  و پیام‌رسانه سروش https://splus.ir/sapp_events/khademeen_tv منتشر شد.

این جلسه قرآنی سه شنبه هر هفته پس از نماز جماعت مغرب و عشاء و با همکاری امام جمعه و ستاد نماز جمعه #علی‌_آباد_کتول، جبهه فعالان قرآنی استان گلستان، مراکز قرآنی و مردم قرآن‌ دوست شهرستان علی‌آبادکتول برگزار می‌گردد.

سامانه پیامکی کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم ضیافت نور آماده دریافت انتقادات و پیشنهادات شما قرآن‌دوستان عزیز می‌باشد. جهت ارسال هر گونه انتقاد، پیشنهاد و نظرات سازنده خود می‌توانید از طریق شماره پیامک ۵۰۰۰۵۰۴۰۳۰۱۱۴ با ما در ارتباط باشید.

گزارش تصویری این جلسه از اینجا (کلیک کنید) قابل دریافت می‌باشد.

گزارش صوتی این جلسه از اینجا (کلیک کنید) قابل دریافت می‌باشد.

ویدئو این جلسه از اینجا (کلیک کنید) قابل دریافت می‌باشد.