جلسه ۳۶4 کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم ضیافت نور شهر علی آباد کتولسیصد و شصت و چهارمین کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم ضیافت نور شهرستان علی‌آباد کتول، عصر سه شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ از ساعت ۶:۳۰ دقیقه تا لحظاتی قبل از اذان مغرب در مصلای امام رضا علیه السلام برگزار شد.

این جلسه که با عنوان “ائمه المومنین جنت البقیع” به یاد دو عالم بزرگ شیعی، مرحوم شیخ کلینی و مرحوم شیخ صدوق برپا شده بود، به یاد اولین سالگرد مرحومه فاطمه ملایی خواهر شهید ملایی همسر آقای حسین انصاریان (دایی شهید مدافع حرم شهید شیبانی) و مادر آقای سید علی انصاریان برگزار گردید.

آغازگر برنامه ها زمزمه دعای توسل و نوای دلنشین روضه خوانی استاد رضا صدقی بود.

تداوم برنامه، تلاوت زیبا و ملکوتی آیات ۴۹ تا پایان سوره قمر ، آیات ۱ تا ۲۸ سوره الرحمن و سوره توحید با صوت داودی استاد محمدابراهیم جهش بود که دلها را جلا بخشید.

بخش مباحث تفسیری با بیان حکمت ۱۰۶، خلاصه ای درباره تخریب بارگاه چهار امام معصوم علیهم السلام در بقیع توسط وهابیت ملعون و بزرگداشت دو عالم برجسته شیعی(شیخ کلینی و صدوق) توسط استاد حاج علی اصغر زنگانه (مبین) آغاز شد.

ایشان سپس به طرح مباحث مطروحه در ۱۰ صفحه اول قرآن کریم پرداخته و در بخشی از مباحث گفتند: خداوند با بیان اهداف و واژگان عبودیت، استعانت، دشمن شناسی، تقوا، فوز و رستگاری ابدی، طی یک فراخوان عمومی بشریت را به بندگی آفریدگار مطابق با قرآن کریم دعوت کرده و هرگونه ریب، سرپیچی و اعراض از آن را با مثال سرگردانی و نا امنی شبیه قوم بنی اسرائیل به ما متذکر شده است تا امروزه مست خواهشهای مادی و بی توجهی به ولایت و یاد خدا و توبه و انابه نباشیم که مبادا همچون آنان گرفتار آییم.

این جلسه با دعای قرآنی توسط مجری محترم جناب مهندس علی باباکردی، پذیرایی و اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء پایان یافت .

بانیان این جلسه خانواده سید حسین انصاریان و بخشی از کمکهای عمومی خیرین قرآنی بود.

 

به جهت استفاده بیشتر علاقه مندان به ساحت جلسات قرآن که امکان حضور در محل کرسی تلاوت را نداشتند این جلسه به صورت پخش زنده از طریق تلویزیون اینترنتی خادمین در صفحه http://tv.khademeen.ir/khademeen و پیام رسان گپ به آدرس کانال  https://gap.im/khademeen ، شبکه اجتماعی روبیکا به آدرس کانال http://rubika.ir/khademeen  و پیام‌رسانه سروش https://splus.ir/sapp_events/khademeen_tv منتشر شد.

این جلسه قرآنی سه شنبه هر هفته پس از نماز جماعت مغرب و عشاء و با همکاری امام جمعه و ستاد نماز جمعه #علی‌_آباد_کتول، جبهه فعالان قرآنی استان گلستان، مراکز قرآنی و مردم قرآن‌ دوست شهرستان علی‌آبادکتول برگزار می‌گردد.

سامانه پیامکی کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم ضیافت نور آماده دریافت انتقادات و پیشنهادات شما قرآن‌دوستان عزیز می‌باشد. جهت ارسال هر گونه انتقاد، پیشنهاد و نظرات سازنده خود می‌توانید از طریق شماره پیامک ۵۰۰۰۵۰۴۰۳۰۱۱۴ با ما در ارتباط باشید.

گزارش تصویری این جلسه از اینجا (کلیک کنید) قابل دریافت می‌باشد.

گزارش صوتی این جلسه از اینجا (کلیک کنید) قابل دریافت می‌باشد.

ویدئو این جلسه از اینجا (کلیک کنید) قابل دریافت می‌باشد.