سیصد و چهل و دومین کرسی تلاوت و تفسیر قران کریم ضیافت نور شهر علی آباد کتول با عنوان” مدرس، شاخص نمایندگی مجلس” پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء در مصلی امام رضا علیه السلام این شهر برگزار شد.

در ابتدای جلسه، معرفی شخصیت مرحوم شهید آیت الله سید حسن مدرس و شاخصه های نمایندگی تراز جامعه اسلامی با عنایت به آیات ۳۷ تا ۳۹ سوره شوری و سیره برجامانده از آن شهید بزرگوار توسط حاج علی اصغر زنگانه (مدیر اجرایی کرسی تلاوت) انجام شد.

در ادامه دعای پر فیض توسل توسط استاد محمد ابراهیم جهش زمزمه گشت.

در قسمت نهج البلاغه بیان و شرح حکمت ۲۷۴ نهج البلاغه امام علی علیه السلام توسط استاد محمدباقر زنگانه ارائه شد.

ایشان در بخشی از سخنان خود گفتند: علم خود را نادانی و یقین خود را شک و تردید قرار ندهید، پس هرگاه دانستید عمل کنید و چون به یقین رسیدید، اقدام کنید.

در ادامه جلسه ۴۴۲ تلاوت آیات ۳۹ و ۴۰ سوره مبارکه فصلت و سوره طارق توسط جناب آقای نعمت کردکتولی از شرکت کنندگان همیشگی کرسی تلاوت انجام شد.

مباحث تفسیری ذیل روایت امام صادق علیه السلام در” بیان اقسام پنجگانه کفر” با شرح هر قسمت توسط آیات قران توسط حجت الاسلام قنبربیگی امام جمعه دره شهر ایلام ارائه گشت.

ایشان اقسام کفر را در کتاب خداوند به شرح ذیل مطرح نمودند.

۱. کفر جحود که شامل ربوبی، دهری، زندیق، ماتریالیسم دیالکتیکی می شود و آیه ۲۳ سوره جاثیه ( و قالوا ماهی الا حیاتنا الدنیا…) در این ارتباط است.

۲. کفر جحود معرفتی که قرآن کریم در سوره نمل آیه ۱۳ ((وجحدوا بها…) از قول فرعون و قومش) و آیه ۸۹ سوره بقره (فلما جاهم ماعرفو… (عکس العمل بنی اسراییل و یهودیان در مواجهه با نبوت پیامبر)) به این موضوع می پردازد.

۳. بعضی از آیات نیز “کفران نعمت” را بیان میکند که به قرینه تقابل معلوم می شود مانند آیات ۴۰نمل، ۱۵۲بقره و ۸ ابراهیم.

۴. کفر برائت که از قول شیطان در آیه ۲۲ ابراهیم و در آیه ۵ سوره ممتحنه از قول حضرت ابراهیم بیان می‌کند، این کفر در دو مورد توحید خالص را نشان می دهد.

۵. کفر به ترک دستورات الهی که در آیه ۸۵ سوره مبارکه بقره مطرح می شود.

دعای قرآنی ختم جلسه توسط مجری محترم استاد حاج علی اصغر زنگانه و پذیرایی از حاضران با کیک بسته بندی و تبرکی مشهد مقدس پایان بخش جلسه ۴۴۲ کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم بود.

 

 

به جهت استفاده بیشتر علاقه مندان به ساحت جلسات قرآن که امکان حضور در محل کرسی تلاوت را نداشتند این جلسه به صورت پخش زنده از طریق تلویزیون اینترنتی خادمین در صفحه http://tv.khademeen.ir/khademeen و پیام رسان گپ به آدرس کانال  https://gap.im/khademeen ، شبکه اجتماعی روبیکا به آدرس کانال http://rubika.ir/khademeen  و پیام‌رسانه سروش https://splus.ir/sapp_events/khademeen_tv منتشر شد.

این جلسه قرآنی سه شنبه هر هفته پس از نماز جماعت مغرب و عشاء و با همکاری امام جمعه و ستاد نماز جمعه علی‌آباد کتول، جبهه فعالان قرآنی استان گلستان، مراکز قرآنی و مردم قرآن‌ دوست شهرستان علی‌آباد کتول برگزار می‌گردد.

سامانه پیامکی کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم ضیافت نور آماده دریافت انتقادات و پیشنهادات شما قرآن‌دوستان عزیز می‌باشد. جهت ارسال هر گونه انتقاد، پیشنهاد و نظرات سازنده خود می‌توانید از طریق شماره پیامک ۵۰۰۰۵۰۴۰۳۰۱۱۴ با ما در ارتباط باشید.

گزارش تصویری این جلسه از اینجا (کلیک کنید) قابل دریافت می‌باشد.

گزارش صوتی این جلسه از اینجا (کلیک کنید) قابل دریافت می‌باشد.

ویدئو تلاوت این جلسه از اینجا (کلیک کنید) و اینجا (کلیک کنید) قابل دریافت می‌باشد.