سیصد و سی و دومین کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم ضیافت نور علی آباد کتول شامگاه سه شنبه ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ پس از نماز جماعت مغرب و عشاء (به امامت امام جمعه) در مصلی امام رضا علیه السلام با عنوان “پیروان علوی و دفاع مقدس” به یاد هفته دفاع مقدس برگزار شد .

اجرای دعای توسل و روضه خوانی حسینی توسط استاد کربلایی رضا صدقی آغازگر برنامه های این هفته بود.

بیان ترجمه و شرح کوتاه حکمت ۴۳۹ نهج البلاغه امام علی علیه السلام توسط استاد محمدباقر زنگانه بخش دوم برنامه ها بود.
ایشان بیان داشتند: تمام زهد بین دو کلمه از قرآن است که خدای سبحان فرمود : بر آنچه از دست دادید حسرت نخورید و به آنچه دست یافتید سرمست نشوید(حدید ۲۳) آن که برگذشته افسوس نخورده و به آینده شادمان نباشد ، زهد را به تمامی گرفته است.

در بخش بعدی تلاوت دلنشین و زیبای آیات ۹۴ الی ۱۰۰ سوره مبارکه نساء توسط استاد محمد ابراهیم جهش انجام شد.

بیان مباحث تبیینی قرآن کریم توسط حاج علی اصغر زنگانه (مبین) در دو محور ذیل ارائه شد.

الف) هفته دفاع مقدس و شرح کوتاهی بر آیه ۹۵/ نساء در تبیین مفهوم مجاهد فی سبیل الله (که با مال و جان مجاهدت میکند) و خداوند او را بر خانه نشینان فضیلت بخشیده و اجر عظیم عنایت کرده است.
اگر مجاهدان عصر علوی همچون مجاهدان عصرخمینی و خامنه ای و دفاع مقدس بودند؛ مسیر تاریخ درست پیش می رفت و مشکلات امروز جامعه بشری بوجود نمی آمد .

ب) فرمانهای زندگی ساز: بندگی خدا، اولین فرمان زندگی ساز قرآن کریم به عموم بشریت می باشد . ذیل آیه ۲۱/ بقره ” یَا أَیُّهَا النَّاسُ اعْبُدُوا رَبَّکُمُ الَّذِی خَلَقَکُمْ وَ الَّذِینَ مِنْ قَبْلِکُمْ لَعَلَّکُمْ تَتَّقُونَ ” “اى مردم! پروردگارتان را که شما و کسان قبل از شما را آفرید بپرستید، باشد که پرهیزگار شوید” و شرح مفهوم بندگی و عبودیت خدا در پذیرش اوامر و ترک نواهی در سبک زندگی بشری.

دعای ختم جلسه و پذیرایی از شرکت کنندگان پایان بخش جلسه ۳۳۲ کرسی تلاوت و تفسسیر قرآن کریم ضیافت نور علی آباد کتول بود..

این جلسه قرآنی سه شنبه هر هفته پس از نماز جماعت مغرب و عشاء و با همکاری امام جمعه و ستاد نماز جمعه علی‌آباد کتول، جبهه فعالان قرآنی استان گلستان، مراکز قرآنی و مردم قرآن‌ دوست شهرستان علی‌آباد کتول برگزار می‌گردد.

سامانه پیامکی کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم آماده دریافت انتقادات و پیشنهادات شما قرآن‌دوستان عزیز می‌باشد. جهت ارسال هر گونه انتقاد، پیشنهاد و نظرات سازنده خود می‌توانید از طریق شماره پیامک ۵۰۰۰۲۰۰۳۰۱۱۴ با ما در ارتباط باشید.

گزارش تصویری این جلسه از اینجا (کلیک کنید) قابل دریافت می‌باشد.

گزارش صوتی این جلسه از اینجا (کلیک کنید) قابل دریافت می‌باشد.

ویدئو تلاوت این جلسه از اینجا (کلیک کنید) و اینجا (کلیک کنید) قابل دریافت می‌باشد.